islandsmuppar

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av islandsmuppar - 6 juli 2011 20:27

hej hopp i galopp

som rubriken säger jag är helt slut . snuvig ont i huvudet.

ja så  när lollo kommer tillbaka ska vi se en film och bara ta de lungt och så tar vi en sovmorgon i morgon, ska bli sjukt skönt att få vila ordetligt !

en bild från när vi va i stockholm med skolan, finfin :)

  /Amanda

Av islandsmuppar - 6 juli 2011 15:42

hej , idag blev de att åka ut till åkerby med Lollo. vi red solinge rundan och de gick så bra , vi fick till riktigt bra galopper i skogen.

jag red min dagur och lollo erpur.

tölten gick otroligt bra för mig, han är så duktig!

hans galopp va så skön:D

erpur gick de bra med också, utom att han stack 1 gång men som sagt han har blivit mycke bättre. jag red försesten barbaka haha min balans måste bli bättre som fan, hah kände min as klumpig på dagur, men de ska de bli ändring på ;) så idag sover lollo kvar hos mig ska bli riktigt kul.

men först ska jag sommarjobba! :)

men de blev en lyckad dag med fint väder!

              min mat:D                           /Amanda

Av islandsmuppar - 6 juli 2011 00:06

hej!


så de är jag som är Amanda Lundh, jag är en 15 årig tjej som rider och orienterar.

jag har ridit dagur i snart 1 år, och de blir bara roligare och roligare!

han är väldigt rädd av sig som tillexempel för vattenslangen och att bli fastpunden.

men de är min dagur de!

han är en 5 gångsartig häst som kommer från island han är född 1996 så vi är lika gammla. men han har ett hjärta av guld och han kan när han vill.

han är otroligt bra på att hoppa när han väl kommer i gång de högsta vi kommit över är 70 cm räcke, och de är ja supernöjd över som att han krångla när de va nere på 30.

jag red först i surastallet med tröttna på att rida inomhus i ett ridhus, och att inte få hoppa de höjder jag ville.

så min bloggkompis som jag har bloggen med va på ett rid läger där dagur står uppstallad i , och hon berätta hur underbart de va och hur kul de hade och mer och mer, och så fick jag följa med ut och rida, och jag kan säga att de va som Moa sa.

helt underbart.

så jag och mamma snacka och jag blev medryttare på erpur för dagur hade redan en.

men erpur va otrolig han med men inte va han min dagur , jag red erpur i en månad så hela vintern .

han har blivit en otroligt fin ponny och han har blivit så duktig när jag red honom va han ibland svår att få ner till trav från galopp, men de är inga problem längre.


jag och dagur har inte startat nån tävling än men jag är på G med de, så hoppas de hinner bli av som att jag sommarjobbar.

vid frågor är de bara att höra av er!


gjorde en video i stället för att bomba med bilder!


/Amanda

Presentation


hej hopp i galopp!
de här är bloggen som speglar vårt liv när vi är i stallet och sköter och rider våra underbara hästar, och så klart vår vardag när vi inte är i stallet!
vid frågor är de bara att höra av er.
kram moa o amanda!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards